Kedves Ügyfelünk!
Új vállalatirányítási rendszerünk bevezetéséhez szeretnénk kérni, hogy egyeztessük cégének adatait…
Havonta egy-két ilyen e-mailt kapok (ma megint volt egy). Általában az velük a gond, hogy az ügyfél kér valamit (gyakran beszállító, akinek engem kéne kiszolgálnia), mégis nekem kell sokat dolgozni az adatlap kitöltéssel (esetleg még visszafaxolással is).
Tipikus hibák:
- egy DOC filet kapok, aminek kitöltése kimondottan nehéz, mert nem megfelelően készítették el
- egy PDF filet kapok, amit nem is lehet kinyomtatás nélkül kitölteni (ugye nem várják el, hogy kinyomtassam, kitöltsem, majd scannelve visszaküldjem)
- egy HTML levelet kapok, amit szintén nem lehet rendesen kitölteni és visszaküldeni
- nem technikai gond, de az sem jó, hogy általában ezek nincsenek előre feltöltve az én adataimmal, amit sokkal egyszerűbb lenne módosítani, hiányzókat pótolni
És a fentieknek megvan az a közös problémája is, hogy utána a feldolgozásuk további munkát igényel a partner oldalán, továbbá semmilyen segítség nincs kitöltéskor, ha valamit rosszul írok, akkor azt nem fogja jelezni.
Jó megoldás, egy online form! Ennek számos előnye van:
- egyszerűen kitölthető
- kitöltéskor lehet adatokat ellenőrízni, kötelezővé lehet tenni mezőket
- legfontosabb, hogy rengeteg munkát lehet vele megspórolni az adatbekérő oldalon, mert így a kitöltés rögtön egy adatbázisba történik és nem kell az megint rögzíteni (így a hibalehetőség is csökken)
Tehát, ha legközelebb adatot akartok egyeztetni, akkor online űrlap segítségével tegyétek meg. Ezt el tudja készíteni a web programozó, de akár Google Docs-ban is könnyen össze lehet hozni. Az ügyfeleknek is egyszerűbb dolga lesz és a későbbi feldolgozással sem lesz dolgotok.
Azért ki lehet ott tölteni a .pdf-et is, az Adobe és a Foxit is kínál rá megoldást, nem beszélve Linux alatti nyílt forráskódú megoldásokról. De valóban, manapság egyértelmű volna az online verzió.