Tájékoztató az e-mailben érkező kéretlen üzleti célú üzenetekről

A spam e-mailben érkező kéretlen, üzleti célú üzenet, azaz elektronikus levélszemét. Nevét a Monthy Python elhíresült jelenetéről kapta, amelyben az étterembe gyanútlanul betérő vendég nem tudott olyan ételt rendelni, amelyben ne lett volna löncshús vagyis spam, eszi, nem eszi. Elektronikus postaládánk megtisztítása a beáramló levélszeméttől lassan mindennapi rutinná válik. Ha nem vigyázunk és nem teszünk ellene, elárasztanak a kéretlen levelek úgy, ahogy postaládánk is megtelik a hirdetéseket tartalmazó szórólapokkal.

NHH oldalán a spamekről található tájékoztató sok újat nem ír, de egy jó összefoglaló a témában. Oldalon található még egy a kliens oldali spamszűrőket összehasonlító teszt is. Jól jöhet, ha a szolgáltatótok vagy a levelező szerveretek nem végezné el a spamek szűrését.

Amennyiben hírlevél, kör e-mail, stb küldését tervezitek, akkor figyelmetekbe ajánlom a következő részt is:
Mindez azt jelenti, hogy nem küldhető elektronikus hirdetés olyan személynek, aki nem adott ehhez előzetes hozzájárulást.

13 Responses to “Tájékoztató az e-mailben érkező kéretlen üzleti célú üzenetekről”


  1. 1 V B A április 23, 2007 - 10:29 de.

    Kapunk egy csomó reklámlevelet, amit nem kérünk. Most nem a milliószámra érkező Viagra és Fuck Britney Pussy tárgyuakra gondolok, hanem magyar kis- és középvállalkozások leveleire, amit nyilvános adatbázisokból megszerzett e-mail címekre küldenek. Nincs valami feketelista valahol, ahová fel lehetne tenni ezeket?

  2. 2 hia április 23, 2007 - 2:03 du.

    Jó kérdés.
    Ha a spam szűrőnél használtok fekete listát, akkor azokra ugyanúgy fel lehet tenni magyar küldőket is.
    Én egyszer szoktam küldeni egy e-mailt a normálisnak tűnő küldőknek, ha még mindig jön, akkor a saját szerverünkön tiltom.

    Ha szeretnéd, hogy legyen komolyabb következménye, akkor az NHH-nál fel lehet jelenti a küldőt:
    http://www.nhh.hu/?id=hir&cid=1279&mid=969
    “A bejelentést levélben az NHH Hivatalának Ügyfélszolgálatán, illetve az NHH Informatikai Szabályozási Igazgatóságán, vagy e-mailben a spam-bejelentes@nhh.hu címen teheti meg.”

  3. 3 V B A május 10, 2007 - 8:25 de.

    Köszi, ha egy kicsit több időm lenne, biztos felnyomnék egy-két spammelőt.

  4. 4 Bálint Balázs június 7, 2007 - 8:29 de.

    Az e-mail-spam tényleg egy idegesítő dolog, de ezt eléggé jól kezelik a z adptív spam-szűrők. Ha pedig valaki vesz a fáradtságot, hogy kézzel, külön nekem írjon egy reklámcélú levelet (nem sablon kör-email), akkor megérdemel annyit, hogy ránézek- szerintem indokolatlanul szigorú ilyen szempontból a spam-szabáloyozás. Ha valaki megkeres telefonon, azt sem jelentem fel spam-elésért. Meg vigyázzon mindenki az e-mail címére.

    Engem személy példul sokkal jobban zavar a fax-spam. A legolcsóbb faxot használjuk, hiszen kommunikációnk 98%-a elektronikus formában zajlik, de azért mégis legyen fax-unk. Olcsó fax- drága a faxfogadás: egy hónap alatt a fax-spam-ek miatt elfogy egy régen fél évig tartó 15.000 Ft-körüli festékfólia. Ez sokkal jobban zavar. Lassan áttérek arra a módszerre, hogy küldök válasz-faxot: 15 oldal fekete háttérre felírva, hogy nem kérünk spam-et. Csak nehogy virtuális faxxal fogadják.

  5. 5 hia június 7, 2007 - 8:50 de.

    Azért, mert úgy néz ki, hogy külön Neked írták, még nem így van!
    Szerintem a spam-szabályozással nincs gond.

    Fax engem is zavar, de nem annyira, mert tudom, hogy legalább fizette érte a hívás díját. Nekünk gépi fax fogadja és e-mailben küldi tovább, tehát részünkről nincs költség rajta. Ezt javaslom Nektek is!

    A telefonos megkeresés engem azért zavar, mert alapjában udvarias vagyok és nem teszem le azonnal a telefont, hanem legalább megvárom, amíg levegőt vesz. Így sok értékes percem ment már el! 🙂

  6. 6 Bálint Balázs június 7, 2007 - 9:15 de.

    Azért azt általában el tudom donteni egy levélről, hogy perszonalizált körlevél, vagy tényleg utána nézett-e a cégnek, eddigi tevékenységünknek, méretünknek, stb a küldő. Annál inkább, mivel tudomásom szerint megvásárolható cégadatbázisban nem szerepel a cég, így kénytelen még az egyetlen publikus e-mail-címet, címet, stb-t is megkeresni valahol a weboldalon.

    A faxra tényleg ez a jó megoldás- csak én azt hittem néhány éve, hogy nem is lesz szükség már fax-ra, de hát itt a kőkorszakban…

    A telefonos megkeresést itthon nagyon lejáratták- idegesítő, amatőr, inkorrekt telefonosok és cégek keresnek meg minket legtöbbször olyan termékekkel, szolgáltatásokkal, melyeknek még véletlenül sem tartozunk bele a célcsoportjába. Profi, jól célzott megkeresésekkel túl sok bajom nincs- néha még egy kis keresgélést is megspórolnak nekem. Csak sajnos ez a ritka…

  7. 7 hia június 7, 2007 - 9:35 de.

    Bocs, nem úgy értettem, hogy Te nem tudod eldönteni, hanem, hogy néha nehezen eldönthető. 🙂

    Címeket nem kizárólag web oldalról gyűjtenek a spamelők. Az is lehet, hogy egyik partnered gépére kerül egy nem kívánt program és legyűjti az azon szereplő összes e-mailben szereplő címet. Tehát nem elég, ha Te vigyázol az e-mail címedre. 🙂

  8. 8 Bálint Balázs június 7, 2007 - 9:47 de.

    Igen, a spammelők eszközetára kifogyhatatlan. Csak azt nem értem, miért éri meg- vannak még olyan userek, akik a viagra-szintű spam-eket nem képesek automatikusan kiszűretni?

  9. 9 Bálint Balázs június 7, 2007 - 9:48 de.

    Látom a “viagra” szóra a Ti spam-szűrőtök is ugrik:)

  10. 10 hia június 7, 2007 - 9:54 de.

    Igen, “ugrott”, de átengedtem.

    A spam szűrés/megelőzés szerintem nem egy egyszerű kérdés…

  11. 11 Bálint Balázs június 7, 2007 - 10:04 de.

    Fejlesztői oldalról nyilván nem, de éppen ezért felhasználói oldalról azért egész hatékony megoldások működnek. Rendszer-oldalról meg nem értek hozzá- az a vezető rendszergazdánk dolga.
    Felhasználóként egy álláshirdetés kapcsán kikerült egy e-mail-cím nyilvános oldalra. Jelen pillanatban napi 20-30 közötti spam érkezik rá, de eddig elég jól sikerül szűrni felhasználói oldalon.
    Másik g-mail-es magán-email-em szintén sok regisztrációnál kerül használatra és ugyanúgy 20-30 közötti spam-et kapok naponta. A szűrő néha túl erős, de nem bánom. Ha egy nem-spam levelet kiszűr, akkor majd szól a küldő, hogy megkaptam-e.

  12. 12 hia június 7, 2007 - 1:21 du.

    Milyen szűrőt használsz?

    A “szól a küldő” nem mindig valósul meg. Tipikusan egy érdeklődő, megrendelő máshova megy, ha nem kap választ pár napig.

  13. 13 Bálint Balázs június 7, 2007 - 1:34 du.

    A “szól a küldő” tényleg problémás ajánlatkérésnél- éppen ezért eze form-okon keresztül érkeznek- így kliens-oldalon megfelelően tudom rendezni, és megbízhatóan meg is érkeznek. Egyéb esetben, folyamatos kapcsolat esetén pedig tényleg szól…
    Thunderbird levelezőklient használok, és egyelőre tökéletesen megfelel az adaptív szűrője.


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s





%d blogger ezt kedveli: